måndag 29 juni 2015

Det där med självförtroende...


Många tror nog många gånger att den där "Arga på berget" är det ingen som sätter sig på och så vidare, men så har det inte alltid varit.

Jag hade en period när jag inte kunde gå in på ett matställe och äta i rädslan att bli dömd. Tankar som "Titta på den där hon ska verkligen äta på Max". Det var drive in som gällde för mig eller be någon annan gå in och köpa. 

Vet en gång det var en äldre kvinna som ifrågasatte att jag köpte gelehallon en gång i en butik och tyckte jag skulle äta nyttigare. Jag blev bara ledsen och ältade detta länge utan att säga något.

Jag är som jag är! Som t.ex. nu i helgen jag är inte på något sätt smal, men varför ska jag gömma mig i kläder som är som tält? Nä, det gör jag inte utan här kan det vara både tajt och kort. 

Och inte nog med det! Är man stolt för den man är så haglar det ofta kommentarer som t.ex. en som kom fram och sa att "Vad vacker du är och vilken härlig stil" och jag viftar inte bort det utan säger tack så mycket. Nu ska jag bara själv bli bättre på att ge andra komplimanger ;) För sånt värmer hjärtat att få! 

Out of comfortzone och utmana sig själv är viktigt. Har nog aldrig haft så bra självförtroende som jag har nu. Det är på topp, men jag erkänner jag har skitdagar när jag helst skulle låsa in mig och slänga bort nyckeln men det handlar om dagsformen just då som när man legat i en rejäl magsjuka och känner sig allt annat än fräsch. Jag är helt enkelt bäst som mig själv. Tänk vad tråkigt om alla såg likadana ut och agerade likadant. Nä fyen...


//The one and only Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...