fredag 12 juni 2015

Åh du ljuva fredag!


Ljuva fredagen kom med buller och bång. Solen strålade härligt idag på arbetet och jag längtade efter ett eller flera glas vin på trädäcket. Men så kom en överraskning som gjorde mig rörd. Att få en blomma och ett armband det står "Bästa Fröken" på värmde mitt hjärta och själ. Det är då det väger upp de där gångerna när man känner att man borde vara brödplockare istället. Vi är rätt bortskämda fröknar för vi har nämligen fått en låda fylld med godsaker också av barn och föräldrar. Erkänner Yngdensknäcke som gör biscotti med havtorn är sjukt beroende framkallande! 

Så vad hände efter arbetet? Jag intog min solstol, ett glas vin och en bra bok. Partytarmen skrek! Men samtidigt så skrek trötta tanten i mig att hålla dig hemma Tess det kommer fler dagar och tur var väl det då grannarna kom på besök så det blev vin och en massa härligt prat.

Fast jag måste ut och partaja snart. Känner mig lite som "Hasse Anderssons" låt "Det är en stilla kväll, Men jag får ingen ro, Solen dröjer kvar vid havets rand. Jag börjar tänka på.  En gång för länge sen" Jag måste ut snart och slå klackarna i taket. Känner mer och mer att mitt gamla jag tittar fram med jämna mellanrum...

Och förresten!!! Vem hänger på 4/7? Sigges loge och Barbados. Om jag så ska vara nykter och köra själv så ska jag dit! Hoooojta om du har lust! Och jag gråter inte om någon annan vill köra heller...Och jag lovar att inte imitera Hasse Andersson i bilen!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...