söndag 10 maj 2015

Vart tog helgen vägen?

Helgen försvann fortare än kvickt tycker jag. Dagen började smått i sorg faktiskt. En av Bodils kycklingar var döda idag, men det är sånt man får räkna med tyvärr. Vet inte om Bodil varit klumpig med fötterna för hon är ju ingen liten höna eller kycklingen var svag. Tyckte inte den såg helt pigg ut igår när den hade kläckts.

Efter sorgen så blev det 6 kilometers promenad. Och det var så in i bombens skönt. Jag känner mig så taggad nu. Det går så lätt att gå och springa med för den delen Man mår så mycket bättre om man sköter motion och kost. Så tummen upp för mig!

Jag har dessutom börjat arbeta med min ena last här i livet i form av Pepsi Max. Påbörjade det igår och jag må säga att det går över förväntan att minska ned på det. Får väl se vad jag säger om en vecka ;) Höll faktiskt helt uppe mer eller mindre under hela graviditeten.

Nu ska jag bara njuta av det som återstår av helgen och ladda för en ny arbetsvecka....som består av två arbetsdagar ;) Sen väntar 6 lediga dagar! Så fucking underbart!!! Det får helt enkelt bli en vinkväll då. Någon som är sugen på att komma till berget för en vinare så hojta...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...