lördag 2 maj 2015

Sköna maj...


Sköna maj brukar man säga, men idag när jag vaknade vid 06:00 så möttes jag av en mindre chock för helt plötsligt var det snarare "Hej mitt vinterland"-känslan som hälsade på. Mina spår snöade igen och det kom nästan 5 centimeter innan det övergick i mer regn.

 Och eftersom vi skulle på Skillingaryds marknad så behöver jag säga att en del tittade stort på vår bil när vi kom till Vaggeryd och hade en massa snö på bilen och där var det helt grönt! Nu har i alla fall snön töat bort här och skönt är det.

Det känns som jag kommer hålla mig inne för jag fryser sen marknadsbesöket. Nästan ända in i själen känns det som. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...