tisdag 5 maj 2015

Att sätta ned foten!


Ja, jag jobbar på med att utmana mig själv. Igår satte jag ned foten och idag rensade jag luften och var ärlig. Bra gjort Tess! Det går framåt må jag säga. 

Men jag oroar mig också, men det är något helt annat. Jag måste börja ta hand om mig själv mer och skärpning av kosten. Ingen åldersnoja-grej utan bara kroppen som sänder signaler att det inte är helt hundra. 

Så därför kommer nästa vecka som innebär två arbetsdagar och sedan 6 dagar ledigt ska ägnas åt hälsan till 100%. Jag ska tvinga mig själv att inte kliva upp ur sängen före 07:00 dessa dagar, äta bra mat lagad från grunden så gott det går och daglig rejäl motion. Det ska bli så skönt med långledigt! Rätt komiskt med tanke på att jag nyss  var ledig tre dagar i sträck, men det känns inte alls.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...