söndag 3 maj 2015

Äntligen!


Åh jag är så glad idag :) Idag fick jag äntligen hem min kära soffa. Efter många provsittningar i många butiker så fann jag den hyfsat nära hemma. 

Så nu kan härliga sommarkvällar anlända när som helst. Här ska jag sitta och mysa många gånger är tanken. Så nu är det dags att boka in en tjejkväll med vin och tilltugg. Och så klart en massa bra musik också! Hade det inte varit söndagskväll hade en vinare åkt fram.

Nu är det bara sideboarden som hittas också. Får se om jag kan bestämma mig för vilken bara. Och någon snygg fönsterlampa till ett av fönsterna. Sen är jag nog nästan nöjd. Några plädar ska införskaffas också.

I övrigt har det varit en bra helg. Söndagsmiddagen grillade vi och jag gjorde smarrig sallad till. Vardagslyx! Och ikväll blev det 5,5 km promenad. Och tro nu inte att mitt liv är en konstant dans på rosor. För på promenaden höll jag på bli påkörd. Det kändes mer eller mindre som bilisten siktade på mig alternativt pillade på sin nedrans mobil.

Och min förmiddag innebar att jaga två ponnyer på ängen som krävde muta för ens närma sig mig. Kan hända att ett och annat mindre välsignat ord hoppade ur min mun då. Så det är inte alltid rosa och gulligt här inte!

//Tess


2 kommentarer:

  1. SmålandsJenny4 maj 2015 kl. 09:16

    Dina hästar låter som trotsiga barn ;). Stora sonen måste man nästan behandla så ibland,haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är stora personligheter om inte annat dessa hästar :)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...