söndag 12 april 2015

Små grodorna...


Idag blev det 5,5 km i konstant motvind mer eller mindre. Hujeda mig vad det har blåst idag! Nu verkar det som om regnet hittat hit i alla fall och det var ju faktiskt regnet jag ville åt och inte en massa blåst.

Under min promenad skådade mitt öga en massa grodor i den ena bäcken. Såg 6-8 stycken stora grodor och massor av grodyngel. Verkar bli ett riktigt grod-år för så mycket grodor som jag har sett nu de senaste dagarna är längesedan jag såg.

Vad händer annars? Inte ett skit! Jag har problem med sömnen och vaknar alldeles för tidigt (Läs mitt i natten) och kan inte somna om så det fick bli tv-apparaten och ett antal x avsnitt med Girls. Inte för att jag är så jätteglad i serien, men den är lite så där skäms-rolig. Den roliga tvätthögen har jag bearbetat i alla fall och så har jag laddat för litteraturseminariet som är imorgon eftermiddag...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...