söndag 5 april 2015

Påskdagen


Påsken rullar på och snart är påskdagen till ända. Idag har återigen varit pyssel och plock här hemma. Jag har städat av uterummet och drömmer om min lilla lounge-soffa som snart ska införskaffas. Får nog köpa en "bag in box" i samma veva som soffan så jag kan sitta där och njuta! Så vem kommer och håller mig sällskap då???

Grillpremiär har vi haft också. Ja vad vore livet utan grill. Inte mycket! Det är lyxigt att kunna starta den för nog smakar det bättre än när man tillagar i ugnen. 

Ikväll kom en av sambons gamla bekanta förbi. Och till Majas stora glädje var en hund med också. Så snack och kaffe fick det bli. Och vad vore en ledig dag utan promenad? 7 km är avklarade idag. Det känns skönt i knopp och kropp. Och nog händer det något med min kropp då jag återigen trots vågen inte rörts sig nämnvärt så kom jag i ett par gamla byxor som varit för små. Så något händer i alla fall och det glädjer mig!!!

//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...