lördag 4 april 2015

Min påskafton!

En påskafton har snart passerat. Min har inneburit full fart från det jag vaknade tills nu efter nyss ha kommit hem. Dagen började med stallet och sen bara det iväg till Nässjö för diverse "to do" som köpa foder till höns, köpa färg och mat.

Väl hemma så blev det att slänga ihop en snabb lunch för att sedan baka en Pinocchio - tårta samt en ananaspaj. Sen gick jag en rask promenad med Maja i vagn på sisådär 7 km. Därefter fika med svärmor för att sedan sätta sig i bilen och dundra söderut för intaga påskmiddag och turligt nog en välbehövlig promenad till på sisådär 3 km. Sen blev det speltajm och diverse godsaker. Scrabble kom jag god tvåa i och Trivial Pursuit Party vann jag *Moahaha*.

Nu ska det bli förbaskat gott och krypa ned i sängen. Imorgon är det en annan dag och det ska motioneras och köras ved. Kanske en tur till Elmia, men jag velar faktiskt. Mycket folk lockar inte riktigt just nu.

Hoppas ni alla som smyger här i kulisserna har haft en trevlig påskafton!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...