söndag 8 mars 2015

Mysig familjedag och sketlukt

Idag har vi haft en riktig familjedag. Vi kände oss för en gångs skull pigga! Jag tog en rejäl promenad imorse och gjorde stallet. Därefter så städade vi ur vårt växthus. Det är en av Majas favoritplatser, men dagens höjdpunkt var sandlådan.  Efter lunch blev det en tur till Nässjö för shoppa på ÖoB, Rusta och Harald Nyborg. Det blev även en fika på Elsiés också. Nom nom...

Och det är på berget det händer. Vi insåg att något stoooort hade åkt på vår lilla grusväg där tjällossning råder. Ja, jag den arga började muttra mindre snälla ord i bilen och väl hemma så ser vi att grannens arrendator bokat in gödseltunnan. Jag hoppade över stenmuren och gick med arga kliv för att säga som sanningen är att man kör för h-vete inte med sånt när det är som värst på grusvägar och blötast. 

Men karman hade redan inträffat ;) Traktor med gödseltunna satt redan i skiten mitt på åkern, så det kan hända att jag var lite stöddig när jag gick fram och undrade om de skulle köra fler lass under dagen i vår inte så bra backe eller om det dröjde framåt torkan kanske när de kommit loss ;) Nu är ju den arga snäll ibland och erbjöd hjälp i form av en sambo med grävmaskin. Och det tackades ja till...Så på berget doftar det vår nu i form av kobajs...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...