lördag 7 mars 2015

Man längtar...

En kväll som denna längtar man till sommaren. Ute blåser det kallt här på berget. Idag har vi haft en riktigt skön dag här hemma med ett undantag för ett snabbt besök i den lokala livsmedelsbutiken.

Åh jag längtar efter ljumna vindar, spela skön musik och dricka vin. Uterummet kommer vara mitt place i år. Det ska användas till tusen!

Så nästa gång det bär till landet med de gula kassarna ska det handlas till uterummet. Jag tror jag har funnit lounge-möblerna som jag vill ha. Åh kan det bli lite varmare snart?

Morgondagen kommer bestå av motion. Så vill någon haka med på promenad är det bara att hojta! Nu ska de sista kilona bannemej bort...that´s for sure!



4 kommentarer:

  1. SmålandsJenny8 mars 2015 kl. 06:45

    Hoppas du lyckas komma dit någon dag när det är lugnt då. Va där igår, massa folk :(.
    Så inte lätt se allt man ville kolla på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hörde det var en del människor där. Det blir nog att jag åker mittiveckan på eftermiddagen eller något åt det hållet :)

      Radera
    2. SmålandsJenny9 mars 2015 kl. 10:00

      Meningen var att vi skulle åka en ledig tisdag men varje gång har det varit dåligt väglag.
      Men nästa gång blir det på en vardag å utan barnen så man hinner titta lite. Å förhoppningsvis med syrran istället för sambon.

      Radera
    3. Ja sambos är oftast bara en stressfaktor att ha med sig ;)

      Radera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...