onsdag 18 mars 2015

Lediga dagen var välbehövlig!

Den lediga dagen var mer välbehövlig än någonsin. Igår efter en arbetsdag som även innebar möte senare på eftermiddagen så blev det ett mindre bryt när jag väl var hemma. Brist på sömnkontot är livsfarligt samt en förkylning som är seg är ingen bra kombination! Jag låg i sängen redan kl 20:00 igår helt färdig. Och den som hade väckt mig sen hade levt väldigt farligt...

Så idag har jag laddat om mina batterier med en lång promenad i fågelkvitter och såg även för mig årets första fjäril. Det blev även stunds läsning ute på trädäcket i solen. Jag har hört tupparna gala mer än en gång och hönsen är och kollar av läget så fort jag närmar mig ladugården. Man vet ju aldrig matte kan ju ha något smaskigt med sig. Maja och jag har dessutom gjort lite påskfint i några av rummen som jag har städat av, resten får jag ta till helgen. 

Nu återstår några timmar kvar av denna dag. Får se vad det blir av dessa timmar. Middag ska göras och så ska jag leta reda på en ny bok att läsa.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...