måndag 16 mars 2015

Jag är Zlatan Ibrahimovic


Titel: Jag är Zlatan Ibrahimovic

Berättat för: David Lagercrantz

Handling: Boken är historian om Zlatan sedan barnsben. Hur han blev Zlatan med hela världen.

Mina tankar: Jag läste ut denna bok för ett tag sedan då jag hade som uppgift i min kurs att läsa böcker som denna kring Flerspråkighet osv. Ingen har väl missat vem Zlatan är och då det inte Volvo:s reklam som gjort honom känd precis. Han är killen som vunnit Guldbollen många gånger om och killen med stämpeln "Bad Guy". Jag blev faktiskt positivt överraskad! Det var intressant att läsa om Zlatan och över hur han lyckats. Han är envisare än en gammal get och har ett jäkla driv rent ut sagt. Läsvärt! Ja faktiskt även om man inte är förtjust i fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...