tisdag 24 mars 2015

I ett hus vid skogens slut...


I ett hus vid skogens slut liten Tess tittar ut. Sen kan man välja ett antal olika sorters djur som kan skutta fram här. Det kryllar av djur i form av harar, rådjur, kattugglor, älgar med flera intill husknuten.

Det var i alla fall så här pass ljust vid 19-snåret på berget. Det går mot ljusare tider och det är så skönt. Det luktade verkligen vår i kväll och fåglarna höll låda i trädgården också.

I övrigt är jag förbaskat trött på vad allt som heter feber. Stackars min lilla Maja. Det rusade upp här ikväll till 39.4 grader. Hostan är ju inte särskilt rolig heller så det blir till att hålla ögon/öron öppna nu så det inte blir värre. Fast i eftermiddag när jag kom hem från jobbet hade Maja energi och skulle ut i sandlådan och växthuset.

Och jag får erkänna att mina ögon går i kors för natten till idag blev det inte mycket sömn. Och min stackars Hedda höll på bli ihjälkramad av mig för när jag vaknade höll jag om katten ;) Ibland vet jag inte om Lars skämtar när han säger att katten är mer värd än han...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...