lördag 28 mars 2015

En lördag på berget...


Inte blev det någon sovmorgon för mig inte. 05:45 började tranorna trumpeta här utanför. Såg dock en av anledningarna till deras trumpetspelande för när jag begav mig mot stallet sådär fem minuter senare gick räven på samma äng som tranorna. Antar de tyckte Mickel Räv kunde ta och dra något gammalt över sig och pysa iväg (Kan väl egentligen bara hålla med).

Idag har vi haft en dag på berget. Förutom när vi tog en snabb tur till Noselake City för handla lite nödvändigheter som mat bland annat. Därefter blev det full fart på berget med börja städa uterum och rengöra grillen med mera. Sambon har varit i skogen och kört. 

Och nu ikväll har jag äntligen fått börja umgås med "Smartis". Det är nu när man lärt känna varandra som man undrar hur tusan man har klarat sig utan en "Smartis". Dessvärre slog sambon på stort och kom hem med en 48" och inte en 40" som vi bestämt. Men jag får se det positivt. Jag kan stå ute i köket och se utan problem ;)

Ikväll blir det Beck för min del under Earth Hour. Resten av huset släcker vi ned i alla fall. Inte för att någon typ ser att vi gör det här ute i obygden ;)

Ha en härlig kväll//Tess



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...