måndag 23 mars 2015

Egentid





Ikväll fick jag en stunds egentid. Det behövs när man har vabbat en stackars liten tjej med hög feber. Gör ju ont i hjärtat att se hur hängig hon är emellanåt. 

I alla fall så spenderade jag min egentid i solariet - ett ställe som jag inte besökt på väldigt länge. Jag vet riskerna med det, men någon gång ibland så måste jag få krypa in i värmen sen om man får lite solbränna så är det bara bonus. 

Så nu är jag varm ända in i benmärgen...ack så in i bombens skönt. Tanken var att jag skulle solat för väldigt längesen, men sen har det liksom varit full fart här med sjukdomar och annat.

Nu laddar jag för en arbetsdag imorgon och jag hoppas att det blir en lugnare natt för lilltrollet här hemma. Känns elakt att åka iväg imorgon, men jag får dåligt samvete för att vara hemma också så vi får försöka dela på vab-dagar här hemma. //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...