onsdag 25 mars 2015

Bland bacillusker, kattkräk och platåer...


På berget är det fortfarande sjukstuga. Stackars Maja, men peppar peppar så ser jag ändå en förbättring idag även om det var vaket inatt på grund av hosta/feber. Idag har hon faktiskt velat göra något och då rök fingerfärgen fram så det har kladdats rejält på både papper och sig själv inklusive mamman.

Man kan ju tycka att det räcker med det bacillusker, men icke då jag skulle bädda sängen så insåg jag att det låg något äckligt bredvid sängen och jag får väl vara tacksam det var där och inte i sängen. Hedda hade nog ätit mindre lämpligt igår *Uäk* Kattkräks har jag svårt för att torka upp...

Och mitt i allt elände som inte alls är så farligt jämfört med många andras elände så verkar det som om jag har hamnat på en platå. Gått ned 1 hektogram typ. Kanske är det sömnbristen som gör sitt och en gnutta stress på att få ihop vardagen med vab, kvällsmöten och arbete. Imorgon har det ordnat sig i alla fall så pappan får vara hemma halva dagen och sen får Maja besök av sin favorit i form av sin mormor. Tur mormor finns nära tillhands!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...