tisdag 10 februari 2015

Tack Ulla!



Inatt började eländet igen! *Yeeeej* Så om det här håller i sig är jag snart i mål med viktnedgången! Eftersom jag äter medicin ville jag bara kolla av läget i morse med 1177. Och fick prata med en mycket trevlig sköterska vid namn Ulla som gav mig tips och råd. Behöver jag säga att jag blev paff nu när telefonen ringde okänt nummer och det var Ulla i luren som ville kolla av om jag mådde bättre! Bara en sån sak gör ju att man mår lite bättre!  Tack Ulla! säger jag!

Så förmiddagen har bestått av att spana på kaklet i badrummet till att ringa telefonsamtal. Har ringt arbetet och sagt att jag inte dyker upp mer denna veckan för jag är som utsketet sviskon typ! Insåg när jag bläddrade i kalendern att jag hade frissa-tid inbokad imorgon så det var bara att ringa avboka den och fortsätta se ut som en jag vet inte vad i håret! Tur nog fick jag tid ändå snabbt nästa vecka *Yeeej* 

Det känns som jag ändå kan se ganska positivt på denna sjukdom. Kanske är det så att min kropp tyckte att "Nä nu Therese har du varit konstant stressad och irriterad och därför får du bli soffliggande". Jag vet ju att jag gärna fokusera stenhårt och har svårt att släppa saker och ting när jag borde, så jag får se detta som ett litet aja baja från någon.

Och det bästa av allt så når jag delmål efter delmål nu ;) Nu anar jag ju dock att kilona som trillar av nu kommer tillbaks så fort jag kan äta igen, men ändå. Det var längesen jag vägde så här pass lite ;) Det var nog innan jag blev gravid såsisådär tre år sedan! Bäst att njuta så länge det går!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...