lördag 28 februari 2015

Livet på berget!


Idag började dagen tidigt. Besök tidigt av mina föräldrar eftersom pappa skulle köra sambon till doktorn för kolla ögonen. Så då fick Maja och jag umgås med min mamma som följde med hit. Och då fick jag lite egentid!

Och vad gör jag när jag har egentid? Jo jag går ut och storstädar hönshus och stallet. Nöjda höns blev det i alla fall liksom hästar.

Sedan skickade jag in min examination för bedömning som tre timmar senare var godkänd. Det  var en sten som lättade! Jag avskyr nämligen att ha saker liggandes.


När sambon kommit hem så for mina föräldrar hem och jag tog en rejäl promenad över stock och sten. Idag doftade det verkligen vår och en och annan solglimt fick jag på mig också. Underbart!!! Nu återstår en lugn kväll utan något inplanerat, vilket faktiskt är ganska skönt! Får kanske bli ett glas vin och en bra bok eller se melodifestivalen...//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...