torsdag 5 februari 2015

Knackelibank

Glad i hågen åkte jag med la familia mot Nässjö igårkväll. Jag skulle få krypa in i värmen och sola en stund och resten av familjen skulle handla. Vid rödljuset hördes ett ljud som jag tyvärr känner igen och sen grät Maja. Japp knackelibank magsjukan kom på besök. Fast positivt nog det var inte i min bil ;)

Hem i full gas och tvätta ett ledset och hängigt barn och även jag klev in i duschen. Sen blev det soffan resten av kvällen i umgänge med hinken för Maja. Och med stor jäkla ångest för att ordna kring jobbet. Det är brist på vikarier osv och det ställer till det helt enkelt när man inte kan arbeta. Jag hoppas att de underbara kollegorna inte behöver "jobba häcken av sig" idag. 

Så hur är läget idag? Maja skuttade ur sängen och skulle ha "Pååååiva" alltså Proviva. Hon har ätit lite också. Men så är det där psykologiska för oss andra om vi ska bli sjuka eller inte. Vitpepparkorn är intaget både igår och idag liksom en rejäl whiskey igår. 

Det känns ibland som någon där uppe måste jäklas med mig. Ständigt kommer prövningar stora som små när jag börjar känna mig på topp igen och så åker man ned igen. Men om jag nu får magsjuka så tänker jag se det som en positiv skjuts ned i viktminskningen. Det viktigaste är i alla fall att Maja är piggare nu.

JAGVILLINTEBLIMAGSJUK.NU //Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...