lördag 14 februari 2015

Förföljd?


I eftermiddag har vi avnjutit det härliga vädret på berget. Och det var 20+ i vårt uterum så snart får det bli grilltajm där! Vi har plockat och pysslat utomhus. Men jag har konstigt nog känt mig förföljd. Känslan av att någon smyger bakom mig och nästan flåsar mig på ryggen.

Magkänslan hade inte fel! Jag blev överfallen vid fågelmaten. Den sabeltandade tigern låg i bakhåll och försökte likt en väskryckare rycka sig åt hinken med fågelfrön! Inte nog med det den har i princip maskerat sig som min minishettis Flinga dessutom...

Så se upp om ni åker till berget, denna luring kan dyka upp precis var som helst när man minst anar det och tro mig denna varelse är inte nådig om man luktar gott och jag lovar totalt livsfarlig om man har något som prasslar i fickorna!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...