söndag 1 februari 2015

Det går nedåt...


Invägningstajm! Det blev en minskning med - 0,6 kg. Jag är nöjd! Nu är det endast 0,5 kg kvar till nästa delmål. Det tänker jag slå tills nästa söndag då det är dags för invägning igen. Sista delmålet känns liksom inte oändligt bort utan faktiskt helt greppbart!

Om 8,5 kg är jag i mål. Det känns inte som en hel evighet. Det känns faktiskt som jag kommer att greja detta. Mycket handlar om planering åter planering liksom att komma utanför bekvämlighetszonen ibland också för det är inte bara vikten utan även hjärnan man får jobba med. Det är lätt ramla tillbaks i de gamla hjulspåren om man inte planerar. Balans är så viktigt! 

Idag har jag faktiskt ätit en semla, men det är planering bakom. En längre promenad och nyttigare lunch och även middagen kommer bli av det nyttigare slaget. 

Jag är inte sockerberoende så att jag trillar dit på semla till exempel utan jag kan äta det och sen är det bra och så kan det vara i veckor. Jag tror helt enkelt inte på förbud, för då vet jag att den lilla röda djävulen på axeln säger till mig att bryta mot förbud ;) //Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...