torsdag 12 februari 2015

Att se saker och ting från den ljusa sidan!


Ja, jag är inte helt hundra än i magen. Men jag vet att jag har en känslig mage och på gränsen till IBS och blir det ingen bra kombo efter maginfluensa. Fast om man ska se det från den ljusa sidan så är jag inte alls sugen på någon form av onyttigheter och byxorna sitter lösare och lösare för varje dag som går. Jag får ju i mig flytande kost i alla fall! Det finns ju de som inte kan äta alls! 

Idag har jag dock hjälpt magen på traven med tablett som ska lugna den förhoppningsvis. För det tar energi att inte vara helt hundra! En annan sak som är positiv är att min uppgift till litteraturseminariet på måndag är godkänt. Det var glad nyhet helt klart!

I övrigt händer det inte mycket mer än att jag smått börjar bli rastlös här på berget. Känns som jag knappt varit nedanför berget på en vecka...Tur att det ändå finns saker att göra som att fylla i en rapport om genbanksdjuren till exempel. Måste väga höns ikväll! Det kan bli en nog så spännande upplevelse!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...