lördag 7 februari 2015

Åh du ljuva sol!


Idag kom jag ut på promenad! Och vad fick jag se? Jo, sooolen! Så underbart skön promenad det blev idag. Inte sitta och traggla på cykeln här inte idag. 

I övrigt är det storstädning som pågår. Jag blir allmänt fanatisk när magsjukan varit på besök. Det blir klorin och andra rengöringsmedel för hela slanten. Jag är i grund och botten en riktig jäkla kräkfobiker. Men än har varken jag eller sambon drabbats, men jag tänker inte ropa hej än och tro på att jag mot förmodan skulle klara mig! 

Även våra höns har fått det städat hos sig idag. De är så roliga för blir så nöjda och gå runt och kacklar och sprätter loss i nytt strö. Jag hoppas på fler ägg, men nu måste jag snart göra nåt med alla ägg som kom senaste tiden.

Och jag har dessutom gjort klart (nästan) min uppgift till kursen jag går. Ska bara skriva in det på datorn och skicka in det. Här ska det inte stressas i sista stund inte! 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...