tisdag 27 januari 2015

Och så var det dags för paus


Ledig dag imorgon, det är lyx. Och mitt lilla andningshål och sedan återstår två arbetsdagar innan det är helg. Jag blev så gräsligt trött efter gårdagens som innebar mycket stillasittande inomhus. Det tar mer energi än man tror...

Så imorgon tänker jag göra "Ingenting". Har läst någonstans att man måste våga vila för att orka. Tänkvärt! Imorgon så ska jag faktiskt vila. Det behöver jag fast med vila menar jag inte att ligga i sängen/soffan hela dagen utan komma ut i friska luften och ta en promenad utan stress.

Ibland önskar jag att jag dragit i handbromsen tidigare och insett att man inte behöver säga ja hela tiden och ställa upp, att inte ha för många bollar i luften. Lätt att vara efterklok, men samtidigt är det oerhört lätt att hamna i gamla hjulspår igen...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...