lördag 31 januari 2015

Lördag när det är som bäst!

Idag har det varit en alldeles underbar lördag. Det blev en härlig promenad (bitvis jobbig med all snö), men vad gör det när man i princip har all tid i världen. Vi har haft lite kaffegäster, fått lite gjort här hemma och ikväll så blev trollen fina om fötterna. 

Imorgon har jag invägning. Undra vad vågen står på imorgon? Kommer jag att nå delmål tre? Den som lever får helt enkelt se. Och skulle jag inte nå delmål tre så är jag nöjd ändå. Det får helt enkelt ta den tid det tar, men nog är det allt lite spännande trots allt.

Härligt nog är det en ledig kvar innan och imorgon börjar årets kortaste månad. Och något som är väldigt skönt är att det blir ljusare för varje dag som går. Jag längtar verkligen efter härliga vårkvällar och även sommarkvällar här hemma för i år ska uterummet och trädäcket utnyttjas till max. Det får nog bli en vinkyl i år. Fast först ska jag hitta ett snyggt lounge-möblemang som man sitter bekvämt i.  Jag tror faktiskt 2015 kommer bli ett riktigt bra år...//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...