söndag 25 januari 2015

Lejontämjaren - Camilla Läckberg


Titel: Lejontämjaren
Författare: Camilla Läckberg

Handling: En ung flicka som varit försvunnen en längre tid hittas i samband med en bilolycka. Flickan har blivit torterade på ett oerhört grymt sätt. Erica håller på med en bok och får idéer som kan hjälpa polisen i Fjällbacka.


Mina tankar: Det här var en av de bättre böckerna av Läckberg tycker jag. Det var lite klurigt att lista ut vem den skyldiga var och så ska det vara ibland. Att kunna lista ut för tidigt förstör läsglädjen. Så ja jag gillade denna bok helt klart! 

1 kommentar:

  1. Jag tyckte med den va helt okej, läste den i mobilen, jag lyckas aldrig sitta och läsa riktiga böcker längre och då va ju att läsa i mobilen ett bra alternativ för saknar ju att läsa.

    SvaraRadera

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...