lördag 3 januari 2015

Landet med de gula kassarna!


I morse strax efter 06:00 startade jag och "Skruttibangbang" mot destination Skillingaryd.  En mellanlandning och sedan bar det av mot landet med de gula kassarna. Min mamma fick en udda födelsedag idag genom att få besöka Gekås. Tanken var att vi skulle åkte igår egentligen, men pga Svea så stannade vi hemma. 

Det blev en hel del handlat i alla fall, och i början av dagen på Gekås så var det behagligt med människor. Jag har köpt en helt underbar lykta och jag är så äckligt nöjd! Antalet shoppingsugna ökade på så när det var som värst så var vi färdigshoppade och åkte mot mitt barndomshem för att fira födelsedagsbarnet och äta smörgåstårta. 

Det har verkligen varit en toppen dag! Men det är även skönt att komma hem även om det har varit roligt och härligt på alla sätt. Mina fötter är lite trötta faktiskt och galna som vi var mor och jag så kom vi på den briljanta idén att min käre far kunde släppa av oss en bit hemifrån så vi kunde gå sista biten...

Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...