söndag 4 januari 2015

I persikoträdets skugga - Joanne Harris

Titel: I Persikoträdets skugga
Författare: Joanne Harris

Handling: Vianne Rocher får ett brev från Lansquenet och det är inte från vem som helst utan från en person som är död. Vianne funderar, men beslutar sig trots allt ta med sina två döttrar Anouk och Rosette och resa tillbaks till byn hon svor aldrig återvända till. Inget visar sig vara sig likt när Vianne kommer dit och det visar sig finnas en hel del oro i byn.

Mina tankar: Detta är en bok jag har längtat efter, men så glömde jag smått bort den. Tack och lov så kan man skriva en önskelista på böcker man önskar och så kommer någon annan på att inhandla. Glädjen var stor när jag insåg att nu skulle jag äntligen få återvända till Vianne Rochers liv. För detta är tredje boken om Vianne Rocher. Jag slukade både Chocolate och Karamellskorna och ville veta mer hur det skulle gå för Vianne. Och nog håller Joanne Harris alltid. Boken innehåller allt man önskar i form av relationer, nya möten med nya människor, choklad och många kloka tankar. Om den är läsvärd? Så klart den är!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...