måndag 26 januari 2015

Ett skepp kommer lastat...


Ett skepp kommer lastat med....kurslitteratur! Idag började jag kursen "Flerspråkighet och interkulturalitet". Måste säga att dagen passerade i rasande fart och det var väldigt intressant. Inser att jag saknat att studera mer än jag trott. Det här kommer att bli en spännande kurs! Så nu är jag inte sysslolös! Och dagens bästa är ju helt klart att få en dos av favoritläraren från högskolestudiernas glada dagar. En människa som man inte kan annat än tycka om helt enkelt. Hon fångar en i sitt sätt att tala och förmedla. Tänk om fler kunde anamma detta sätt? Då skulle nog inga studenter somna under föreläsningar... ;)

Nu återstår en liten stund innan det är läggdags för imorgon 04:15 tjuter larmet och det är dags för Tess att kliva upp. Fast det är något visst med att kliva upp och ingen annan i huset är vaken förutom en styck katt. Jag äter min frukost i lugn och ro och läser någon bra tidning som t.ex. Hembakat eller Land. Det är en bra start på dagen det...//Tess 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...