onsdag 28 januari 2015

En tillbakablick...


Det är ibland lite spännande att göra en tillbakablick i det förflutna. Att se gamla bilder, läsa gamla blogginlägg eller dagböcker så idag tänker jag göra en liten tidsresa. Inte så mycket spännande saker, men ibland poppar det upp saker som skapar ett leende.

Denna dag...

2007:
Shopping i Jkpg med sambon. Sedan en rejäl promenad med Elektra och besök hos föräldrarna.

2008:
Sambon var i Eksjö och hämtade en bil med sin vän. Och jag låg hemma och läste drösvis med böcker.

2009:
Sovmorgon innan det blev studier på högskolan i Jönköping. Hade varit en sväng i Tenhult på kvällen.

2010:
Jag hade bytt studiegrupp i skolan. Dessutom kom jag hem och fann att Flinga hade kolik.

2011: Så hade jag lägenhet i Jönköping, dagen i ära hade jag bokat biljetter till September (Petra Marklund). Dessutom hade jag försovit mig och missat en icke obligatorisk föreläsning.

2012:

Så gjorde jag en himmelsk gryta ( Se recept här ) Dessutom beställde jag hem några böcker i form av Änglavakter, Hinsehäxan och Döden på en blek häst.

2013:
Det var dagen efter Majas dop. Så jag antar vi typ låg utslagna på soffan och bara var denna söndag. 

2014:
Hade jag antagligen en dålig dag då jag gjort en lista över saker som får mig mindre glad. Exempel "Idioter på vägen mellan Malmbäck och Hok", "Bacillusker" och "Böcker som efter första kapitlet får en att somna".


2015:

Ja vad ska jag säga om denna dag? Min lediga dag! Idag har jag varit mest arg faktiskt. Det är så mycket som händer här och där nu och det suger massor av energi. Dessutom börjar vi bli smått förkylda här hemma...Och backen what the fuck kan vädret bestämma sig snart? Den är rena mardrömmen av slaskvädret! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...