söndag 11 januari 2015

Egon var en störig typ!

Igår var det mindre trevligt besök av en styck Egon här. En störig jävel rent ut sagt. Lite våldsam och högljudd typ! I alla fall så lyckades inte Egon rå på varken elledningen eller teleledningen här. Vi är smått chockade faktiskt! Jag kunde nästan satt pengar på att vi skulle bli av med både el och tele, men tjiii fick jag. Kanske var det så att Egon jävlades helt enkelt och hoppade över det här hos oss för vi var förberedda. Ficklampor överallt,elverk tankade, motorsågen likaså och stearin/värmeljus redo i små lyktor. Vi undkom ganska smidigt med tanke på många andra som fick både översvämningar, tak bortblåsta med mera. Nu hoppas jag att vi slipper en massa blåst på väldigt länge.

I eftermiddag tog jag en rejäl promenad för att inspektera omgivningen och hur mycket träd som fallit, men det var inte så farligt. Skönt det må jag säga...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...