onsdag 24 december 2014

Tradition


Jag har en alldeles egen grej på en dag som denna. Det är att gå upp långt före de andra i hemmet. Lite som "Endast tomten är vaken" ungefär. Fast är det endast Tess och katten som är vaken. 

Det är något visst med att tända upp granen, ljusstakar, ha lite låg julmusik på och mysa lite. Nu ska jag snart smyga ned till stallet med varsitt knäckebröd till Bella & Flinga. Även hönsen ska få lite extra idag på julafton.

Chockerande nog så vann jag 100 kronor på Bingolotto igår, men mer blev det inte så jag kunde gått och lagt mig efter ettans bingo ;)


Ha nu en riktig härlig dag//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...