fredag 26 december 2014

Den väntade - Kathleen McGowan


Titel: Den väntade
Författare: Kathleen McGowan

Handling: Maureen gör efterforskningar för en ny bok om berömda kvinnor i historien. Det visar sig att Maureen är något stort på spåren. En stor hemlighet som många människor dött eller blivit dödade för. Det handlar om en mystisk profetia om "Den väntade".

Mina tankar: Detta var nog en aning för tungläst för en trött och sliten människa som mig. Historien i sig är mycket intressant, men jag fann inte mitt vanliga läsflyt denna gång. Kanske händer det för lite, kanske är den bättre på orginalspråket. Jag gav i alla fall inte upp och slutade läsa den! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...