fredag 12 december 2014

Barns inflytande


Barns inflytande är viktigt. Att följa deras intresse! Och jag försöker inte bara göra det i mitt arbete som förskollärare utan även som mamma. Idag när jag hämtade Maja på förskolan så var det bara prat om att baka hit och dit. Så ikväll åkte grytan fram och vi påbörjade att göra en pepparkaksdeg.

Eftersom kryddblandningen ska svalna så fick vi plocka fram lite mandelmassa och sysselsätta oss med under tiden. Det blev snögubbar, flugsvampar, tomteluvor med mera och några försvann under väldigt mystiska omständigheter...Jag har dock mina misstankar. I vilket fall som helst så är jag oskyldig. Lever ju nyttiga livet!

Nu är det soffan för mig. Är sjukt trött efter en intensiv vecka på arbetet med julpyssel, pepparkaksbak samt en massa annat privat också.

Ha de gott och va rädda om er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...