söndag 21 december 2014

Att pyssla om sig själv!


Det är så viktigt ibland att vara "ego" och ta hand om sig själv. Att t.ex. kunna säga nej ibland för att orka med livspusslet i övrigt. Ikväll har jag haft en riktig "Ta hand om mig själv"-kväll. Fixat ögonbryn och naglar, skrubbat hela mig, fixat benen, filat fossingarna och tagit en extralång dusch. Så in i helsikes skönt! 

För en gångs skull känner jag helt enkelt nada stress. Bara en massa lugn. Ledigheten som väntar ska gå i hälsans tecken helt klart. Här ska batterierna laddas för vårterminen. Så jag tänkte sätta rekord i antal kilometer fram till och med 7 januari nu. Och vill man så får man gärna hänga med på promenad med mig.

Imorgon är jag ledig och ska göra lite av det sista julstöket som i princip nästan är klart. Det är väl någon tomte som lurar i någon kartong som ska fram, men annars är det inga måsten. På tisdag brummar jag med skruttibangbang till mitt arbete och gör min sista öppning för i år. (Så tänk på mig när ni ligger och gottar i sängen på tisdagsmorgonen ;) ).

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...