tisdag 30 december 2014

A walk down memory lane...(Del 2)


 


Juli 2014

En månad i semesterns tecken. Vi avnjöt varma härliga dagar dock ibland med åska på berget. Det blev lite roadtrips till Lidköping för besök på Nostalgeek och Sixtens konfektion. Det blev en himla massa kantarellplock och jag tror vi slog rekord i antalet kilogram med gula kantareller någonsin. En tur plockade min mor och jag hela 5 kg. Lata dagar med näsan i bok blev det liksom Majas första besök i Borås djurpark som var mycket uppskattat.


Augusti 2014

Rockabillykväll blev det och semestern tog slut. Ännu mer kantareller fann vi under augusti månad så stod härliga till. Jag fyllde 33 år...gah, men jag fick en väldigt fin rosa fåtölj!  Och ett härligt kräftkalas var vi på! Sen gick det utför för mig och det small helt enkelt till och blev några väldigt jobbiga veckor framåt. Men efter regn kommer solsken!

September 2014

Början av september var lite så som augusti slutade. Trodde faktiskt inte man kunde må så dåligt. Glädjeämnen denna månad var att jag vann en weekend i Stockholm, började må så mycket bättre och massor kantareller. Mindfulness blev ett viktigt motto för mig.




Oktober 2014

En underbar månad! Ännu mer kantareller och allmänt höstmys. En dröm sedan länge blev verklighet! Jag fick äntligen komma innanför väggarna på mitt kråkslott. Det var helt jävla underbart rent ut sagt att få utforska kråkslottets varenda vrå. Tur jag har en tuff vän som vågade/ville följa med :) Oktober var även månaden Maja fyllde två år. Massor av presenter blev det! 

November 2014

Mys i massor! Höstmaskerad på jobbet och jag tog tillfället att få vara häxa mer än vanligt. I övrigt blev det storbak hos mamma och sju sorters kakor slutade det på. Maja var så klart med och provsmakade. Besök i Huseby på julmarknaden blev det dock med en mindre trevlig upplevelse. Aldrig mer julbord där! 
Och så klart adventsmys!!!



December 2014

En hektisk månad! Julbord, luciafirande, utvärderingsarbete you name it. Men jag har varit så nöjd med vad december erbjudit. Maja fixade julen med bravur och tomten han var ju en rätt sjysst prick enligt Maja (som drunknade bland alla julklappar). Turligt nog så kom det snö lagom på julafton också. 

Nu är det snart slut 2014. Det börjar kännas lite slitet så det är tur det nya året knackar på alldeles snart. 2015 ska bli mitt år, det har jag redan bestämt så det så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...