söndag 9 november 2014

Jul, jul strålande jul

Idag bar det iväg mot Huseby Julmarknad. Mycket att titta på helt klart, och lite julig känsla bubblade upp. En hel del har inhandlats allt från magnettomte till kransar.

Men jag får erkänna att jag blev något enormt besviken idag. Vi hade kollat upp så man kunde äta ett sk lilla julbordet. Två sittningar skulle de ha kl 12 och kl 16. Hungriga och glada kom vi strax in innan 16:00 och inser att vad lite människor det var här, men blir visade till ett bord och det ska bara vara att ta mat. Det lilla som fanns kvar och jag hoppas det inte var från sittningen kl 12 för maten som fanns var inte varmt överhuvudtaget.

Min kära mor frågade lite vackert om det inte var sittningen kl 16? Jo det var det...men maten är ju inte varm sa mamma och efter två yngre damer fnissat ca 100 ggr bakom ett skynke så kom det fram till varma köttbullar och varm jansson frestelse. Du är modig sa jag till sambon när han kom med en liten portion ris a la malta. Och gissa vem som har ont i magen nu ;)

Så idag har min Maja ätit ungefär 1 köttbulle, en tredjedels knäckebröd och en pepparkaka a la för 170 kronor och vi andra fick betala 230 kronor. Undra om de har det stora julbordet och det innebär att maten är varm och att det finns av allt utan tomma skålar? Som mamma sa det var nog det dyraste knäckebrödet Maja ätit ;) Men jag ska försöka se det positivt ur viktsynpunkt - jag tappade matlusten efter en kall prinskorv och någon kall köttbulle så sen när det varma väl kom fram så var jag inte så sugen längre...

Och en rejäl tarmsköljning som ingick väl hemma så har jag nog snarare tappat mer i vikt än när jag började äta där! 


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...