söndag 5 oktober 2014

Som balsam för själen!


Efter diverse sysslor som köra in ved, fylla på småfåglarnas mat, städat och så vidare kände jag att nu är det dags för en tur ut i skogen. För mig är en tur rätt ut i skogen som rena rama balsamet för själen. Jag får helt enkelt massor av energi och att dessutom finna kantareller är liksom en bonus som man får med på köpet. Idag var jag ute i härliga 90 minuter och traskade över stock och sten. Fick se en älgko med kalv, en fälthare samt två korpar. Så nu är mina kinder sådär härliga rosiga av all frisk luft. Det tar ju mer när man går upp och ned än på en väg när man är ute och promenerar. Så nu ska jag ta det lugnt av det som återstår denna söndag för imorgon börjar en ny arbetsvecka.


//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...