lördag 18 oktober 2014

Kalas hos hönsen!


Idag är det kalas nere hos hönsen. Det är nämligen så att jag städar och rensar i skafferiet idag. Och då blir det både den ena och den andra godsaken som hamnar nere hos hönsen. Och bonusen är att jag får det rent och fint i mina skåp samt lite mer struktur på det hela.

Tanken var idag att köra in mer ved, men det blev bara ett lass idag för sen kom regnet. Fast gör ju inget för sysslolös det blir jag aldrig. Så det fick skåpsrensning och tvätt istället. Inte mig emot! 

Rätt skönt nu med lite höstrusk så får man inte dåligt samvete om man väljer att hålla sig inomhus lite mer. Värre när solen strålar och fåglarna kvittrar. Då måste man ju ut till varje pris!

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...