lördag 20 september 2014

Bingo!


Det blev bingo idag!!! Gick en annan tur i skogen än vad jag brukar och vips var min lilla påse som jag höll på att glömma hemma alldeles full. Det är glädje när man efter 15 minuters promenad på nya vidder att finna ett helt nytt kantarellställe. Önskar jag hade vägt alla mina kantarellfynd i år, men det är ett antal x kilogram som plockats. 

Det är mindfulness för mig att traska omkring i skog och mark. Många undrar hur jag vågar för man kan gå vilse, springa på älg och så vidare. Men jag känner faktiskt inte någon rädsla för vara ute i skogen för jag trivs så bra. Kanske är en helt annan sak om man är norröver där det är milsvida skogar, men jag tänker så här hemma att alltid kommer man ut på någon väg och hittar hem. Och inte behöver jag känna mig ensam heller för idag var det gott om älgloppor...och även en älgko med kalv traskade förbi mig.

Och vädret är ju helt underbart!!! Har haft en härlig dag helt enkelt bland annat med besök på klädbytarmarknad i Skillingaryd. Några fynd blev det där! Och igår var vi på 60 års kalas för min morbror "Böööörn" som Maja säger. Riktigt trevligt kalas i mitt föräldrahem ute i drängastugan där jag huserade som tonåring. Lite "komma hem" känsla faktiskt. Imorgon återstår ännu mer kalasande då min sambos morbror fyller år och förhoppningsvis ska jag hinna med en tur ut i skogen och kanske finna en och annan kantarell...

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...