tisdag 26 augusti 2014

Ta ingen skit - Taggad!


Idag hade jag mottot "Ta ingen skit". Jag var så taggad inför ett telefonsamtal som handlade om att något skulle ha gjorts för längesedan i form av att grusa upp vår väg efter timmerbilar som körde sönder vår väg. Vi ville då använda vår lokala "grusbil", men det gick minsann inte och det var jättekrångligt för de hade ju en sisådär tre mil bort som kör sånt. Vilket miljötänk kände jag då! 

Jag hade förberett mig med argument och en lite av "Jag kör över dig-tal". Och vad händer? Det gick alldeles för smidigt. Det var inga problem! Så nu får vår lokala "grusbil" lite jobb. Jag blev nästan lite rent av paff... Jag som hade laddat så. Får intala mig att jag lät bestämd så därför insåg personen i fråga att det inte var lönt...(Ja, menar vem vill reta upp Tess egentligen?) Ingen annan som behöver något telesamtal gjort så jag kan ringa få skälla lite?


// Denna arga på berget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...