söndag 17 augusti 2014

Idag är ingen vanlig dag!

Idag är ingen vanlig dag utan idag är det min födelsedag. Att fylla år är liksom inte lika spännande längre som förr när man var barn. Den spänningen och förväntan man upplevde då går inte riktigt beskriva längre. I alla fall nu är jag numera 33 år gammal och säkert något visare än förra årets födelsedag. Uppvaktad har jag blivit också med blommor och presenter. Precis som det ska vara. 

Jag började min dag med en svamp-promenad och fann en hel del kantareller. Dessutom få uppleva närkontakt med älgkalv är inte fy skam det heller. Hade jag bara sträckt ut handen hade jag nuddat älgkalven. Jag kunde dock inte riktigt slappna av utifall en mindre glad älgko skulle komma springandes också. Och turligt nog kom ingen älgko och dessutom inser jag nu när regnet öser ned att det var tur jag valde att ta promenaden på morgonen.

Vad gör jag mer när jag fyller år? Jo, jag åker och pantar samt storhandlar. Så glamouröst liv har jag ;) Nu tänker jag dock inte göra så mycket mer denna dag utan njuta av det som är kvar av söndagen.

Ha de gott//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...