torsdag 21 augusti 2014

Hinner liksom inte med!

Satan i gatan vad tiden rusar på. Det känns som man inte hinner med. Nu har jag snart arbetat i två veckor. Dessutom har man ju härliga kollegor som uppvaktar en när man fyller år också * Tack så mycket *.

Vad händer annars? Ja jag är ute och traskar om kvällarna, men ikväll skippade jag promenaden och städade istället. Har nämligen fått lite ont i halsen och ville "Mota Olle i grinden" lite. Vet att kommer jag väl ut på promenad så traskar jag på i ett hiskeligt tempo.

På lördag är det kräftkalas som gäller, men först ett besök på en loppis i Malmbäck. Får se om man kan göra några fynd. Rusdryck till kräftkalas inhandlades igår efter besöket hos frissan. Glädjen blev total när jag visa leg på glasbanken. 33 år gammal - det är nästan så det värmer lite i hjärtat faktiskt. Och nu ska "tanten" krypa ned i sängen och ladda batterierna för fredagens arbete...

Over and out//Tess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...