lördag 16 augusti 2014

Helgen är här...


Den efterlängtade helgen anlände igår. Så skönt! Det tar på krafterna att komma igång igen efter semestern. Igårkväll garnerade jag smörgåstårta som idag har intagits. Mycket gott vill jag lova!

I övrigt så blev det en loppis-tur idag. Blev smått besviken på Kulturhuset i Jkpg idag för det var många tomma bord. Men så skulle vi till Erikshjälpen efter och så började vi prata om att ta en titt på Myrorna. Wow säger jag bara! Jag har inte besökt Myrorna (Mitt emot Ica Maxi i Jkpg) på många år och fick verkligen en positiv upplevelse. 

Det var riktigt fräscht och struktur på det hela. Det kändes väldigt inspirerande och välkomnande där numera. Och en sak jag verkligen gillade var att t.ex. vid köksgrejer så hade man lagt ut lite kokböcker, och vid något kakfat längre bort fanns bakverksböcker. Så fiffigt skyltat! Och bokavdelningen var så lätt att överskåda så jag blev riktigt glad när jag gick där och tittade. För oftast är det kaos på bokavdelningar i Secondhand-butiker, men inte där jag var idag. All heder åt personalen där! Jag kommer göra ett besök där snart igen.

I övrigt en mycket bra dag då jag har fått lite förskotts-present i form av en läcker skål från Sagaform som heter Happy Days. Dessutom en urläcker ring och blommor med så klart. Fast på tisdagkväll ska jag hämta en annan present - en riktig skönhet som kommer passa mig perfekt.

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...