tisdag 15 juli 2014

Va nöjd med allt som livet ger...

Var nöjd med
Allt som livet ger
Och allt det som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär...


Ikväll fylldes jag av känslan att vara nöjd. Det är en hel evighet sedan den känslan hälsade på. 

Pusselbitarna börjar falla på plats liksom ordningen på torpet. En sak i sänder liksom. Kanske kan jag börja landa äntligen! Kanske är det dags att börja må bra på riktigt igen. Jag hoppas det i alla fall.

Tänk allt tar sin tid och ibland oerhört mycket lång tid. Jag ska strax krypa ned i sängen och krama kudden, klappa om min kära Hedda som är som min skugga och förföljer mig här hemma. Jag kommer somna utan att känna några bekymmer, sorger och besvär. Jag vet vad jag har och jag vet vad jag kan vara utan och klara mig bra ändå.

God natt på er//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...