lördag 19 juli 2014

Underbart!

Underbara sol och värme! Det var svettigt att måla idag, men nu börjar jag se ett slut på målandet på insidan. Ska bara måla fönstret en gång till och det tar bara några få minuter, sen är det klart! 

Idag har vi haft en härlig dag. Först en tur till Nässjö, men jag får erkänna att jag fick lite smått panik idag på Bonnakonsum när jag skulle betala och plånboken inte fanns i handväskan. Shit pommefritt! Sambon var dock med så betalningen löste sig, men just oron vart är plånboken någonstans? Har jag tappat den någonstans eller har någon snott den, men det var bara jag som hade glömt att lägga i den hemma. Tack och lov!

Så förutom lite snabb shopping har vi haft en härlig dag hemma. Vi har målat, klippt gräset, pysslat om djuren. Och kvällen avslutade vi i vårt uterum genom att använda grillen till kvällsmaten. Får säga att jag får känna mig överbevisad! Jag var väldigt skeptisk till gasolgrill, men så smidigt det är! Vips så har man bra värme och man slipper springa med tändvätska och hålla på. Nu får det strax bli sängen för imorgon väntar nya äventyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...