fredag 11 juli 2014

Sophies historia - Jojo Moyes

Titel: Sophies historia
Författare: Jojo Moyes

Handling: Sophie driver tillsammans med sin syster ett hotell i Frankrike medan deras båda män är vid fronten och slåss mot tyskarna. Det är hårda tider år 1916 och Sophie får det ännu tuffare när de tvingas servera tyska soldater. Soldaternas kommendant får syn på den porträttmålningen som hänger framme och blir smått besatt av den...


Mina tankar: Jojo Moyes har blivit en favorit efter jag läste boken "Livet efter dig" och jag blev inte besviken av "Sophies historia" heller. Jag gillar sättet att fara fram till nutiden i boken, det gjorde mig ännu mer nyfiken och ännu svårare att släppa boken. Jag börjar nästan bli smått orolig för nu har jag läst ett helt gäng med bra böcker senaste tiden så när kommer den dåliga boken? Nu ser jag i alla fall fram emot att läsas Jojos "Sista brevet från din älskade" samt "Etthundra mil".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...