torsdag 3 juli 2014

Man behöver inte åka så långt...


Man behöver som sagt inte åka så långt för att få en paus i vardagen. Jag och sambon har fått egentid idag och Maja har fått kvalitetstid med sin mormor och morfar. Vi valde att åka till Jönköping, där den internationella matmarknaden pågår. Åh så mycket dofter och godsaker det fanns där.

Lite shopping blev det också nere i Jönköpings city. Inser att det var ett tag sedan jag var där när Indiska inte låg längre där det brukade. Lunch intog vi faktiskt på Pallas Athena. Inte fy skam att kunna intaga en rejäl buffé med mycket att välja på för 79:- och då ingick även dricka, kaffe och efterrätt. Behöver jag säga att jag ibland saknar luncherna som vi som pluggade hade förr. 

Sen blev det storhandling på Maxi. Rätt mycket människor där vill jag säga, men det är skönt att inte behöva stressa iväg och handla i helgen. Nu kan vi liksom bara vara. Och som om det inte räckte tog vi även en fika på hemvägen vid Tenhults Hembygdspark. Inga dyra summor för en fika där (Två koppar kaffe, två bullar och en kokoskaka) för 45 kronor. Det är ju ingenting i dagsläget! 

//Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...