onsdag 2 juli 2014

Iakttagelserna: en gatuflickas berättelse & Läsarna i Broken Wheel rekomenderar!

Titel: Iakktagelserna: en gatuflickas berättelse
Författare: Jane Harris


Handling: Bessy Buckley rymmer från sitt förflutna som prostituerad. Genom att vara hyfsat snabbtänkt får hon av en slump som hembiträde hos Arabella på Haivers slott. Bessy undrar dock om allt står rätt till med sin matmor. Det är något underligt på Haivers slott och genom andra bybor får hon berättat om att tidigare hembiträde dock en synnerlig märklig död...

Mina tankar: Ja, jag tyckte boken började bra. Den fångade mig, men tyvärr så tappade flytet framåt mitten. Jag kom dock igenom boken eftersom den ändå väckte en viss nyfikenhet.


Titel: Läsarna i Broken Wheel rekommenderar
Författare: Katarina Bivald


Handling: Sara lämnar Sverige för att besöka en brevvän i Iowa. De har brevväxlat under två år och bytt böcker med varandra och äntligen skulle de träffas. Tyvärr blev det inte alls som det var tänkt. Sara står helt ensam i en liten stad mitt ute i ingenstans. Vart är hennes brevvän som skulle hämta henne?

Mina tankar: ÄNTLIGEN! En bok i min smak! Detta är Katarina Bivalds debut. Och hon fångar mig direkt och det var liksom svårt att lägga sig ifrån boken. Jag gillar Sara såklart! Kan man göra annat med någon som arbetat i en bokhandel och dessutom som en annan med ett enormt intresse för böcker. Helt kort och gott - det är en feelgoodbok!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Plundringstider - Ewa Klingberg

  Titel: Plundringstider Författare : Ewa Klingberg Förlag:   Historiska media Handling:   Att dela sin avlidna fars hus med en vuxen dotte...